Praca w call center – fakt czy mit
Praca w Call Center to pierwsze doświadczenie zawodowe wielu młodych ludzi, traktowane często jako zajęcie chwilowe i mało ambitne. Tymczasem w ciągu ponad dwudziestu lat obecności w Polsce branża dynamicznie się rozwinęła i znacznie wzrosła jakość zatrudnienia. Z jakimi stereotypami zmagają się nowoczesne firmy Call Center i ile jest w nich prawdy?


Call center to tylko trampolina zawodowa dla młodych
Czy Call Center to tylko trampolina zawodowa dla młodych? Bynajmniej!
W naszej firmie pracują raczkujący zawodowo, ale i osoby ze sporym bagażem doświadczeń. Wskazanie preferowanej granicy wiekowej jest wręcz niemożliwe!
Różnorodność branż w firmach outsourcingowych, takich jak nasza, pozwala na wykorzystanie potencjału ludzkiego w ogromnej skali. Dlatego z powodzeniem współpracujemy z doświadczonymi agentami/ telemarketerami, gotowymi na każdy kontakt (B2B czy B2C), ale równocześnie nie dyskwalifikujemy popularnego teraz pokolenia Y czy nawet Z, niemającego doświadczenia.


Call center to wielka sala sprzedażowa, na której wszyscy siebie przekrzykują
Chyba każdemu, kto miał okazję odbierać telefony od call center, zdarzyło się słyszeć w tle głośne szumy czy rozmowy innych konsultantów. Choć nadal zdarzają się duże, korporacyjne firmy, trzymające na jednej sali sprzedażowej nawet setkę osób, to na szczęście jest ich coraz mniej. Właściciele call center wiedzą, że aby utrzymać wartościowych pracowników, trzeba im zapewnić jak najlepsze warunki pracy. My również świetnie zdajemy sobie z tego sprawę.
Jak to możliwe, że zdarzają nam się miesiące, w których wskaźnik rotacji pracowników wynosi 0%? To dzięki inwestycji w komfortowe warunki pracy!
Poza wykładziną podłogową, poprawiającą akustykę sali, każdy boks jest obklejony specjalnymi piankami akustycznymi. To wszystko sprawia, że konsultanci nie muszą siebie przekrzykiwać i mogą skupić się na swobodnym wykonywaniu swojej pracy.
Poszukując zewnętrznego call center do współpracy, warto wybrać właśnie taką firmę, która dba o warunki pracy swoich pracowników.


W call center nie da się dobrze zarobić!
W telemarketingu wcale nie pracuje się jedynie za płacę minimalną!
Wszystko zależy od stażu pracy oraz wyników. Z czasem można liczyć na podwyżkę i całkiem atrakcyjne zarobki. Często w systemie prowizyjnym – skuteczni pracownicy mogą więc samodzielnie kształtować swoją wypłatę.


Call center to praca tylko na chwilę…
Wiele osób zakłada, że praca w telemarketingu to tylko doraźne rozwiązanie, dobre na krótką metę. Tymczasem zatrudnienie w call center może być początkiem ciekawej ścieżki kariery!
Choć w takich centralach często dochodzi do dużej rotacji pracowników, ambitne i utalentowane osoby mogą liczyć na awans i bardziej eksponowane stanowiska. Zaczynając “na słuchawkach” można piąć się w hierarchii aż po stanowisko kierownika projektu. Większość firm szuka bowiem kandydatów na menedżerskie posady przede wszystkim wśród własnych pracowników.


Odczarujmy mity na temat call center!
Wydaje się, że zdecydowanie warto odczarować mity na temat call center. Dlaczego? Po pierwsze jest to świetne miejsce na początek zawodowej kariery. Miejsce, które dużo uczy i bardzo rozwija.
Po drugie, istnienie firm typu call center może ułatwiać załatwianie wielu istotnych spraw. Dzięki bardziej realnemu spojrzeniu na branże call center, nie tylko pomożemy osobom w niej pracującym, ale możemy też skutecznie wykorzystać tę branże do własnych celów biznesowych.


W call center każdy sobie poradzi
Mimo że do call center, przynajmniej na okres próbny, dostać się dość łatwo, nie każdy nadaje się do tej pracy. Trzeba zaangażować się w swoje obowiązki, mruczenie pod nosem przygotowanego skryptu nie wystarczy. W telemarketingu sprawdzają się osoby nastawione na efekt swojej pracy, dobrze radzące sobie w trudnych sytuacjach i lubiące kontakt z klientem.