Blog

Jak wykorzystać remarketing w aktywnym pozyskiwaniu klientów?

Remarketing to bardzo ważna forma docierania do potencjalnych klientów. Przede wszystkim, materiał reklamowy dociera do tych osób, które już wcześniej widziały naszą ofertę. Nie są to zatem osoby przypadkowe, oczywiście jeżeli kampanię remarketingową wcześniej odpowiednio skonfigurujemy.

Remarketing opiera się na minimalnie jedynym warunku: pokazuj reklamę osobom, które odwiedziły Twoją stronę. Ta wiedza pozwala nam już stwierdzić, że skoro możemy promować dany materiał reklamowy komuś, kto zobaczył stronę internetową, to znaczy, że możemy także filtrować odbiorców remarketingu ze względu na konkretny adres, który wcześniej odwiedzili. To się zgadza i nie jest to wszystko.

Po co mi remarketing?

Remarketing to przede wszystkim minimum druga, ale i często kolejna próba zwrócenia uwagi odbiorcy na reklamę dotyczącą towaru, usługi lub informacji, które są powiązane z czymś, co zostało przez tego odbiorcę widziane wcześniej.

Jeżeli zatem nasi odbiorcy wcześniej widzieli naszą stronę ofertową, teraz w kampanii remarketingowej pokażmy im coś więcej: np. punktowo wypisane zalety tej oferty, korzyści z danego towaru itd. Im dalej idziemy z naszą kampanią, to jest im więcej razy aktywujemy remarketing na coraz to bardziej zawężoną grupę odbiorców, tym bardziej konkretny powinien być nasz materiał. Dzięki temu w znaczący sposób budujemy rozpoznawalność naszej marki.

Remarketing może być bardziej skuteczny niż pojedynczy kontakt odbiorcy z marką. Im więcej zróżnicowanych form marketingu trafi do naszego odbiorcy, tym większa szansa na to, że skorzysta z oferty.

Inne artykuły:

Czym jest storytelling i jak go wykorzystać na korzyść swojej marki?

Dlaczego temat storytellingu w marketingu pojawia się tak często? I czy faktycznie opowiadanie historii jest rozwiązaniem, które rozpędzi sprzedaż? Okazuje się, że za tym trendem stoją twarde dowody. To rozwiązanie nie tylko działa, ale i wcale nie wymaga bardzo skomplikowanych zabiegów narracyjnych. […]

„Dobrze, że jesteś z nami, Krzysztofie” czyli o personalizacji w marketingu

O personalizacji w marketingu
Większość klientów, którzy spotkali się ze spersonalizowanym marketingiem, uważa, że ma on duży wpływ na decyzję o zakupie produktu. […]

Na czym polega projektowanie logo?

Logo powinno pokazywać dokładnie czym zajmuje się Twoja firma – ten największy nonsens powtarzany w branży, stłumi rozwój marki! Apple nie ma w logo komputera. Ikea mebli, a Sony telewizora. Żadna uwielbiana marka nie ilustruje tego czym się zajmuje. Jeśli chcesz, aby Twoja marka przyciągała klientów, to zdaj sobie sprawę, że Logo musi wykonać dla Ciebie dużo […]