Blog

Na czym polega projektowanie logo?

Logo powinno pokazywać dokładnie czym zajmuje się Twoja firma – ten największy nonsens powtarzany w branży, stłumi rozwój marki!

Apple nie ma w logo komputera. Ikea mebli, a Sony telewizora.
Żadna uwielbiana marka nie ilustruje tego czym się zajmuje.
Jeśli chcesz, aby Twoja marka przyciągała klientów, to zdaj sobie
sprawę, że Logo musi wykonać dla Ciebie dużo ważniejszą robotę.

Jak stworzyć logo, które zostanie zapamiętane na lata ze względu na trafność i właściwe rozwiązanie, a nie jako obiekt żartów dla przyszłych pokoleń? Poznaj cechy dobrego logo!

Jak zbudowane jest logo?

Logo w zależności od marki, jej celów, klientów i obecnej konkurencji może przyjąć różne formy.

Typy logo

Logotyp
Składa się z przekazu tekstowego, przyjmuje formę napisu. Może być jedynym elementem zawartym w logo lub jego ważną częścią.

Sygnet
To znak graficzny przedstawiający rzeczywisty obiekt w uproszczonej formie lub znak symboliczny opierający się na przekazaniu charakteru marki w niedosłowny sposób.

Logotyp i sygnet
Takie połączenie jest popularnym i powszechnym rozwiązaniem. Jest pełnym logo, którego uzupełnieniem jest czasami wspomniany wcześniej claim.

Emblemat
Powstaje w sytuacji, gdy wszystkie elementy składające się na logo są nierozłączne i dzięki zachowaniu stałej formy występowania wszystkich istotnych elementów oddany jest charakter marki.

Zasady projektowania logo

Logo musi być unikalne, charakterystyczne i łatwe do zapamiętania. Dlatego zanim Ty lub Twój zespół zaczniecie projektować, sprawdźcie, czy istnieje już coś podobnego do tego, co Wy chcecie przygotować. Przyjrzyjcie się konkurencji i oczekiwaniom klientów:

Najważniejsze cechy logo to

  • Prostota (zasada “im mniej, tym lepiej” jest tutaj szczególnie ważna)
  • Esencjonalność
  • Uniwersalność
  • Ponadczasowość
  • Konsekwencja

Ostatnia wskazówka…

Logo pełni szczególną rolę w budowaniu świadomości marki – powinno oddawać jej charakter. Natomiast… zastanów się, jak możesz zaskoczyć swoich klientów! Czasem wystarczy jeden wyróżniający szczegół.

Inne artykuły:

Czym jest storytelling i jak go wykorzystać na korzyść swojej marki?

Dlaczego temat storytellingu w marketingu pojawia się tak często? I czy faktycznie opowiadanie historii jest rozwiązaniem, które rozpędzi sprzedaż? Okazuje się, że za tym trendem stoją twarde dowody. To rozwiązanie nie tylko działa, ale i wcale nie wymaga bardzo skomplikowanych zabiegów narracyjnych. […]

„Dobrze, że jesteś z nami, Krzysztofie” czyli o personalizacji w marketingu

O personalizacji w marketingu
Większość klientów, którzy spotkali się ze spersonalizowanym marketingiem, uważa, że ma on duży wpływ na decyzję o zakupie produktu. […]

Jak wykorzystać remarketing w aktywnym pozyskiwaniu klientów?

Remarketing to bardzo ważna forma docierania do potencjalnych klientów. Przede wszystkim, materiał reklamowy dociera do tych osób, które już wcześniej widziały naszą ofertę. Nie są to zatem osoby przypadkowe, oczywiście jeżeli kampanię remarketingową wcześniej odpowiednio skonfigurujemy. […]