Blog

„Dobrze, że jesteś z nami, Krzysztofie” czyli o personalizacji w marketingu

O personalizacji w marketingu

Większość klientów, którzy spotkali się ze spersonalizowanym marketingiem, uważa, że ma on duży wpływ na decyzję o zakupie produktu. Indywidualne podejście do odbiorcy jest kluczem do jego satysfakcji, a także zwiększenia zysków przedsiębiorstwa.

Personalizacja od podstaw

Personalizacja to zbieranie danych klientów i projektowanie reklam pod indywidualne zainteresowania, wiek, pragnienia czy miejsce zamieszkania. Jej częścią jest zarówno mailowy newsletter, zaczynający się od osobistego powitania odbiorcy, jak i odpowiednie targetowanie reklam pod potencjalnie zainteresowane nią osoby.

Personalizacje stosują np. marki takie jak Starbucks, które podpisują imieniem klienta jego kubek do kawy. Innym przykładem jest Coca-Cola, która lata temu stworzyła swój wielki marketingowy przebój – butelki z etykietami z imionami.

Dlaczego warto?

Personalizacja w marketingu jest ważna, gdyż gwarantuje odbiorcy specjalnie wyprofilowaną pod jego upodobania obsługę oraz reklamy. Wpływa to na odbiór jego marki. Ponadto, dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu, zwiększa się prawdopodobieństwo dotarcia do klienta, który faktycznie zainteresowany jest usługą lub produktem.

Aż 75% konsumentów preferuje kupowanie produktów od marki, która zna ich historię zakupu oraz imię! Personalizacja zwiększa lojalność oraz szansę na to, że klient ponownie skorzysta z usług przedsiębiorstwa.

Zapamiętaj!

UWAGA: Wykorzystuj dane w rozsądny sposób, tak aby Twojemu odbiorcy pomóc otrzymać usługę/produkt, jaka go interesuje i aby przemówić do niego osobiście – tworzyć między wami przyjazne, ludzkie porozumienie i nadać mniej korporacyjny wizerunek Twojej firmie. Dzięki temu na pewno zyskasz nowych, lojalnych klientów.

Inne artykuły:

Czym jest storytelling i jak go wykorzystać na korzyść swojej marki?

Dlaczego temat storytellingu w marketingu pojawia się tak często? I czy faktycznie opowiadanie historii jest rozwiązaniem, które rozpędzi sprzedaż? Okazuje się, że za tym trendem stoją twarde dowody. To rozwiązanie nie tylko działa, ale i wcale nie wymaga bardzo skomplikowanych zabiegów narracyjnych. […]

Jak wykorzystać remarketing w aktywnym pozyskiwaniu klientów?

Remarketing to bardzo ważna forma docierania do potencjalnych klientów. Przede wszystkim, materiał reklamowy dociera do tych osób, które już wcześniej widziały naszą ofertę. Nie są to zatem osoby przypadkowe, oczywiście jeżeli kampanię remarketingową wcześniej odpowiednio skonfigurujemy. […]

Na czym polega projektowanie logo?

Logo powinno pokazywać dokładnie czym zajmuje się Twoja firma – ten największy nonsens powtarzany w branży, stłumi rozwój marki! Apple nie ma w logo komputera. Ikea mebli, a Sony telewizora. Żadna uwielbiana marka nie ilustruje tego czym się zajmuje. Jeśli chcesz, aby Twoja marka przyciągała klientów, to zdaj sobie sprawę, że Logo musi wykonać dla Ciebie dużo […]